New York Marathon

Hej på er, mitt i semesterperioden!
Eller ni kanske jobbar precis som jag. Tja, jobbar och jobbar, det är tyst och stilla på jobbet. Många är lediga, och jag är ensam på min avdelning. Ett slags jour där det inte händer någonting. Rätt trist, och då gäller det att hitta meningsfull sysselsättning.

Som just nu. För just nu har jag gett mig ut på ett nytt New York Marathon. Jag minns faktiskt inte vilket det är i ordningen, men jag tror det är mitt femte sedan i höstas. Och då har jag ändå glömt bort det i omgångar.

Så här är det. Jag har ju tidigare skrivit om att genom att stå upp och arbeta (för oss som vanligen är stillasittande alltså) ca tre timmar om dagen, förbränner lika mycket som tio maraton på ett år. Den gången tipsade jag om en app som heter "StandUp!" som ges ut av Matting som tillverkar mattor speciellt anpassade för stående arbete.

Men sedan fick jag tips om att de även har en websida som heter standupmarathon.se, där man kan "stå ett maraton" och se sin framgång på en karta över New York. Då och då under året har de speciella insamlingar då de ger pengar till välgörenhet efter hur mycket användarna har stått upp tillsammans. Oavsett vilket är det en kul idé, och loggar man in via Facebook, kan man även utmana kompisar, och då ser man var de andra är på kartan. Mycket inspirerande, även om det givetvis bygger på att man är ärlig.

Vill man sedan göra det ännu verkligare, kan man ta upp en karta via Google Maps på en annan flik, slå över till satellitvy, eller till och med deras gatuvy. Zooma in, och nu fattas det bara lite publik, så hade det känts som det var på riktigt.

Så just nu, när jag står här i tystnaden på kontoret, befinner jag mig på Harlem River Drive, och tar mig fram längs med floden. Mitt mål för dagen är att nå fram till kontrollpunkten "Upper Manhattan", allmänt kallat "Väggen".

Skapa en bra dag!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Uppförandekod inom nätdejting

Besvara betalda undersökningar som extrajobb

Krösamajas pojk