Handla Billigare

Ja, vem vill inte få ut mer av lönen?

Själv kan jag vara så väldigt sparsam, på gränsen till snål, så jag blir förbannad på mig själv. Så fort jag ska handla något, det kan vara allt från huvudvärkstabletter, hårgelé eller en kalender, till skor, kläder eller husgeråd så är det in på Prisjakt. Där kan jag sedan spendera uppåt en timme bara för att upptäcka att jag sparat femton spänn. På kvällen går jag sedan ut och handlar en öl, eller en whiskey på krogen, och då funderar jag inte på om den kostar 80 eller 140 kronor. Hål i huvudet? Jajamän!


Nåja, det är kanske ändå bra att ha lite koll. Just nu sitter jag och kikar efter en ny gräsklippare. Ja, jag vet att säsongen nästan är slut, men den jag har håller nätt och jämt ihop. Ena hjulet håller på att lossna, och den är allmänt risig. I alla fall, när jag då sitter och kikar på prisjakt, blir jag lite smått irriterad på att man, mer eller mindre, är tvingad att ha full koll. Exakt samma gräsklippare kan vara 30-50% dyrare om jag väljer fel leverantör. Dessutom går ju priserna ner nu på hösten, så då sätter den snåle i mig käppar i hjulet. det slutar väl med att jag får köra med handjagaren sista gångerna i höst, och sedan köpa en dyr klippare i vår, bara på grund av min dumhet.


Förutom att jag regelbundet använder prisjakt, är jag ansluten till cashbacksajten Refunder, vilket jag verkligen kan rekommendera. Under ett år som jag varit med där, har jag fått återbäring på nästan 2000 kronor. Och det är på saker jag ändå hade köpt på nätet. Ibland är återbäringen lite blygsamma 4-5%, men ibland är det upp emot 10% och t o m ibland däröver. Just nu är det 670 butiker anslutna.


Har du inte provat, så rekommenderar jag detta varmt. Det är enkelt och lönsamt.
Om du använder min länk, får du 50:- extra när du gjort ditt första köp över 100:-. Det blir ju en oöverträffad återbäring på 50%.  Happy shopping!


Skapa en bra dag


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Uppförandekod inom nätdejting

Besvara betalda undersökningar som extrajobb

Krösamajas pojk